Små äventyr!

Får ursäkta att bloggen varit lite död på senaste, men jag jobbar på och har inte speciellt mycket spännande att skriva om. Jag börjar få lite smått panik över att än så länge har jag inte hittat någon som kan korrekturläsa boken, men om ni känner någon gammal svenska lärare som inte har allt för mycke för sig får ni gärna kolla med honom/henne.

Visst har livet ändå varit fint ändå på senaste men nu börjar det verkligen klia i fingrarna och fötterna igen.
Det känns som om jag blivit lite för bekväm, jag jobbar, tränar lite umgås med kompisar och Amanda.
Men det är ju så, man får helt enkelt ta att köra hårt i några månader med jobb. 3 dagar i veckan snittar jag 12 timmar per dag så efter de orkar man inte riktigt få något bra träningspass.

Ska man till Afrika i 4 månader så får man helt enkelt bita ihop lite, men jag saknar ändå tiden i våras när verkligen allt hände. Jag hade inprincip inte en sekund att slappna av på. Antingen satt jag och planerade cykel/Paddelresan ringde vandrarhem, höll koll på vädret jämt å ständigt. Och man gick ständigt runt med den där kittlande känslan i magen av nervositet pågrund av ett fallskärmshopp väntade eller något gött dyk. Tågluffningen hade man framför sig och det tänkte man också konstant på.


Visst om en månad ska jag till Tyskland och ro ett marathon igen och det ser jag verkligen fram emot men jag är inte van vid att ha det såhär lungt ändå. Så det jag kommer fokusera nu på de kommande halvåret är att ta mig an de små äventyren. På så sätt tror jag att jag kan utvecklas väldigt mycket. Att marknadsföra boken kommer jag lägga enormt mycket tid på också, vi får se hur det går med det:)

 

Jag ska försöka utnyttja stråken både inom paddling och vandring, stället är ju sjukt vackert. Jag är säker på att ju mer nätter jag får i tält och ju mer bekväm jag blir med att vara i rörelse med kajak, cykel, löpning, vandring desto bättre.

Jag funderar starkt på att när det blir kyligare ute tälta i trädgården bara för att vänja kroppen vid kyla.

Sen så fort ja får ihop pengarna till Afrikaresan då kan ja ju lägga de andra pengarna på lite större grejer.

Men men just nu är de viktigaste att hitta någon som är sugen på att korrekturläsa!

/ Jonathan





Österrike!


Världens vackraste tjej!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Har du kollat med Robert Blomqvist på Hagaboda? Han är ju duktig och kanske har tid till det.

2011-09-12 @ 18:11:35
URL: http://michaeladesiree.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Nej de har jag inte gjort, men ska jag absolut göra:) du har möjligen inte hans nummer?

2011-09-13 @ 12:45:21
URL: http://jonathannnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0