En lyckad kväll!

Igår bestod mitt jobb av att lyssna på missionärer som hade bott i djungeln med infödningar i 20 år. Det var verkligen häftigt, men jag känner ändå det att det skulle jag ändå inte vilja göra. Det är för lång tid, men jag skulle defnitivit kunna tänka mig ett år i Papa Nya guineas djungel.
Landet känns ju helt otroligt med floderna och naturen.

Jag och Rickard kunde också prata med en som varit i Tanzania i några år. Rickard fick ett glädjebesked då vi fick veta att det faktiskt bara kostar 3 kronor i minuten att ringa hem till Sverige. 

Han berättade om sitt försök att klättra Kilimanjaro och han hade fått vända 100 meter från toppen pågrund av höjdsjukan som hade gjort att han spytt upp allt han hade i magen. 

Det låter så konstigt att man kan vända 100 meter från toppen, men det är nog tuffare än vad man kan tro.  

Det var helt klart en givande kväll!

Idag blir de korrekturläsning, kanske dra till kyrkan och snacka mer med missionärerna och sedan ta lite bilder ikväll som man kan ha som alternativ till framsidan.

Längtar sjukt mycket till Afrika ändå, det är verkligen det man tänker på under dagarna. Det kommer bli så sjukt grymt!

/ Jonathan



Dags att skjuta lite snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0