Gött att flyga!

Senaste helgen fick jag hänga med Patric och flyga lite, planet var mycket mindre än det som jag hoppade fallskärm ur så det var ändå ganska spännande.

Men måste säga att det kändes tryggt att veta att man inte skulle hoppa ur planet utan man kunde lungt sitta där och filma lite och ta kort.
För övrigt så hoppas jag min gode kompis Rickard skickar videon när vi flög.. och några fina bilder fick jag allt.

Nu är jag dock lite nervös igen, boken är korrekturläst och klar nu. Stora frågan är nu vilken bild eller vad man ska ha på framsidan..

Kollade lite innebandy i helgen och åter måste jag säga hur skönt det är för mig att kunna kolla utan att sakna det någonting. När jag jobbade som lärare för 2 veckor sedan  då frågade ett barn mig hur det gick med innebandyn. Jag sa att jag hade slutat och nu ägnade mig åt andra saker. Det är så roligt för här i trakten bland små barnen verkar alla tycka att om man kommer med i fagerhults a lag kan man knappt komma längre i livet.

Jag hade en liten föreläsning för en klass mer exakt vad jag hade haft för mig på senaste och att jag i framtiden är sugen på att klättra Everest. På rasten hörde jag sedan grabbarna snacka om att de med ville äventyra, då fick jag lite smått panik då jag bara kunde föreställa mig om hur arga deras föräldrar säkert skulle bli på mig om deras barn kommer hem och pratar om att klättra berg, och att en vikarie vid namn päron berättat om det. Så jag sa till dem att det var extremt farligt och klättra och de borde satsa på innebandyn istället för det är mycket häftigare. Okej sa de bara och började spela igen.

Fina är de kidsen, på något sätt vill jag försöka få in att jobba med barn i framtiden. Johan Ernst Nilson tog med sig 10 stycken cancersjuka barn upp på Kebnekaise, vilken grej!

/ Jonathan


Kommentarer
Postat av: ewa

Sophie visade mig framsidan ;-) Så bra det var med den röda texten!!

2011-11-29 @ 19:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0