Om jag saknar Innebandyn?

För er nya läsare som hittat hit via Kyrkobladet som jag skrev en text i så är mitt råd att gå tillbaka till mina första inlägg. Jag lägger inte direkt in dagens outfit eller något, utan om ni läser de första inläggen så skriver jag lite om vad jag har för nya mål i livet och varför jag vill göra det. Mina närmsta mål är att cykla till Dalarna, Paddla till Mariestad, hoppa fallskärm och tågluffa en månad i Europa samt bestiga Sveriges högsta berg. Trevlig läsning :)

Nog om det!

Fick frågan igår, saknar du verkligen inte innebandyn eller saknar du det, men vågar inte erkänna det?
Jag kan ärligt säga att jag inte saknar innebandyn i det stora hela. Men det jag saknar är allt gott snack i omklädningsrummet, bussresor med laget sådana grejer kan jag ibland känna att jag saknar.

Sen visst några matcher som jag spelade var helt magiska då det kändes som man kunde göra exakt vad man ville med bollen. Sen att hänga upp den i krysset och hela laget kommer springande mot en det är en häftig känsla måste jag säga.

Men just nu känner jag absolut inget sug efter att börja lira igen, jag har inte ens varit och kollat på en enda match sen jag slutade. Men om jag spelat min sista innebandymatch? Nej det tror jag faktiskt inte. Jag kanske gör någon säsong i Norge eller något i framtiden, det vet man aldrig.

Men innebandyn har betytt otroligt mycket för mig. Och pågrund av innebandyn har jag skaffat väldigt många nya kompisar. Innebandyläger som Allstar har ju varit årets höjdpunkt nästan varenda år.
Så om jag ångrar att jag lagt nästan hela mitt liv på att springa runt efter en boll? Nej det gör jag absolut inte, jag känner bara det att det är dags att prova på något nytt. Men vem vet att bli äventyrare kanske inte passar mig alls.

Haha kom just ihåg när jag gick i klass 5 då slutade jag också med innebandyn nästan 1 år, anledningen var att jag ville bli soldat. Hade precis kollat Band of Brothers och tyckte det verkade väldigt häftigt. Jag kom tbx till innebandyn när några matcher återstod av serien och vann poängligan och tyckte innebandy var det roligaste som fanns igen.

Men som sagt just nu saknar jag det absolut inte och jag tänker knappt på det alls. Ska verkligen satsa på mina nya kommande mål och efter sommaren får man ju se hur det gått.

/ Jonathan















Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, jag kan förstå att du inte saknar den, nu får sösongen ta slut, så att jag också kan fokusera på cyklingen!

2011-02-26 @ 15:22:29
Postat av: Richard Hillerström

Du har mitt stöd päron!!

Problem is just a reason to become a winner

2011-03-01 @ 19:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0