Innebandy när den är som bäst!

Igår kom jag till idrottshuset och tanken var då att vi skulle träna, det kom cirka 5 stycken och vi körde lite småmål. Vi funderade starkt på om vi skulle lämna wo tills morgondagen då vi skulle möta Sanda i sm.

Vi beslöt oss för att kolla hur många det skulle kunna tänkas komma till sm och chansade på det bästa.

Jag var där först imorse, klockan 07.45 matchen skulle börja kl 8.00 men vi trodde att mathen skulle börja en halvtimme senare. Christian och jag pratade lite om att det kanske inte skulle bli någon match men att vi skulle vänta och se lite.

En kvart senare började folket dyka upp och vi bestämde oss för att spela när vi ändå var där. Vi skulle kunna gå på 3 backar och 2 kedjor fram. Sanda Elit hade med 3 fulla femmor och såg verkligen seriösa ut. Vi körde snabbt hörnen och gjorde några snabba ruscher innan matchen.

Vår taktik var att ha en riktigt bra första femma som skulle kunna anfalla lite, andrafemman skulle ej gå över halvplan i försvarspelet.
Men det jag satsade mest på var att försöka få bort respekten för våra motståndare. Om vi bara skulle kunna gå in och spela 100 procent skulle det säkerligen kunna slå deras klass.

Ju längre matchen gick desto sjukare blev det, vi skapade riktigt härliga lägen och kom upp i hela 4-2. Jag kände mig fullständigt galen där på bänken och började tappa rösten efter halva matchen.

Men det var fruktansvärt kul att bara fokusera på en grej under en otrolig timme. Behövde inte tänka på boken eller allt annat som gjort att jag sovit ganska dåligt på senaste.

Jag tror att alla innebandyspelare då och då spelar över sin förmåga vissa matcher. Idag fick jag uppleva 10 stycken som alla spelade över sin förmåga. De gick in och visade att de var inte ett skit rädda även om vi mötte eliten som tränar med varandra 4 gånger i veckan+ med deras klubblag.

Och det var så fruktansvärt häftigt att få vara med om det, att slå ur underläge är det absolut bästa som finns!
Men men nu väntar sm slutspel för bäckadal, om jag kan vara med då vet jag inte tyvärr för det kanske krockar med Afrika..


/ Coach päron :)

















Kommentarer
Postat av: Sofia.

Jag tror din blogg varit bättre med lite bilder. Och om du kunde behandla det svenska språket med respekt...

2011-12-20 @ 14:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0