Jobb jobb, skriv skriv

Så ser mitt liv ut ungefär. Om jag bara skulle haft ett 7-4 jobb skulle jag nog gå in i väggen efter någon månad. Men jag har lite alla möjliga jobb och då gör det veckorna mycket bättre.
Jobbar några kvällar på industrin, jobbar lite i kyrkan, vikarie, hjälper morfar med markiser. Det goa är att under de flesta dagar kan jag avgöra själv hur jag jobbar.
Några veckor kan jag lika gärna pumpa på med 16 timmar om dagen som jag gjort 2 dagar denna vecka, sedan kan man ju ta de lungnare och göra något annat nästa.

Det var precis såhär som jag hade planerat upp att jag ville ha de, så ja är glad för de!

Arbetslivet har inte alls varit något nytt för mig direkt, jag läser att de flesta längtar tillbaka till skolan, det gör verkligen inte jag. Föra året var extremt jobbigt och tufft för mig ändå.

Jag gick ju bygg och var bara i skolan 2 dagar i veckan, sedan jobbade jag i en golvfirma som praktikant. Att jobba 7-4 tre dagar i veckan var verkligen döden. För att sedan under helgerna jobba ihjäl sig för att få ihop 25 000 till luffen, dykcert, fallskärmhopp och diverse grejer.

Så om man jämför mitt liv nu och senaste året så är det väldigt mycket bättre nu:)

Nackdelen är bara att jag får väldigt lite tid med Amanda och det gör mig inte gott.

Jag har sovmorgon nästan varenda dag och då går jag upp och dricker morgonkaffe och skriver i någon/några timmar. Det är min flykt från verkligheten. Det känns som om jag är ute och tågluffar igen och det är en så grym känsla. Man lurar huvudet totalt när man skriver det är därför jag älskar det! Sen att jobba när man vet vart pengarna kommer gå till är också gött, Afrika!!

/ Jonathan















Kommentarer
Postat av: Niklas

Du är bara lat Päron;)

2011-08-27 @ 08:14:17
Postat av: RandallSl

алия экспресс на русском языке - детская одежда из китая , китайские интернет магазины скутеров .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0